Wednesday, January 22, 2014

Scrisoarea I. Singur.

Sunt probleme în viaţă pe care trebuie să le rezolvi singur. Singur de tot, doar tu cu tine. Şi să le rezolvi, nu să le ignori pe termen nedeterminat, găsind tot felul de surogate. Pentru că sfârşesc prin a-ţi veni de hac - şi problemele şi surogatele.

Nu ştiu alţii cum sunt, dar eu când mă gândesc la mine mă percep ca fiind o femeie puternică. Am momente când sunt cea mai miorlăită fiinţă pe care aţi văzut-o vreodată, dar asta este complet irelevant - plânsul eliberează. Sunt puternică pentru că am încredere neabătută în capacitatea mea de recuperare. Nu trăiesc în locuri şi în situaţii pe care le detest, dar m-am băgat în destule încurcături de-a lungul vieţii mele... nu mă consider niciodată atotputernică ori infailibilă (deşi ştiu că aşa dau impresia, dar acum vorbesc despre ceea ce ştiu eu despre mine, nu despre ceea ce văd alţii).

Şi nici nu ţin neapărat să controlez situaţiile, dar ştiu că, indiferent cât aş ieşi de şifonată, de ieşit ies din orice şi de oriunde. Pentru că niciodată nu cer de la mine imposibilul. Şi îmi accept fără condiţionare tăvălirile sufleteşti. Am devenit puternică prin rodaj. Nu mi-am ferit sufletul de nicio durere a lui, pentru că, dacă poţi să rămâi întreg după dezastre sufleteşti devastatoare, de care nu te-ai ascuns raţionalizând, vei fi întreg întotdeauna. Emoţiile nu trebuie controlate ori evitate, ci trăite şi confruntate.

Dar trebuie să-ţi cunoşti/înveţi bine limitele. E ca în instrucţiunile din avion: îţi pui întâi ţie masca de oxigen. Şi abia apoi pe cea a celui de lângă tine, oricât ţi-ar fi de drag. Cu cât mai drag, cu atât mai după tine. Pentru că, dacă are probleme şi-i depinde viaţa de tine, trebuie să fii tu - viu şi întreg. Da, ştiu - o să spuneţi că nu am copii şi nu ştiu ce înseamnă cu adevărat să te pui pe tine pe locul doi. Poate. Dar să vă amintesc faptul că, în avion, exact pentru binele copiilor sunteţi instruiţi?...

De-asta nu prea cred în persoane salvatoare. Câteodată, mă trezesc imaginându-mi că pot să salvez pe unul şi pe altul... am, uneori, naivitatea să cred că pot să fac asta... Dar adevărul e că nu poţi salva oameni care nu se vor salvaţi; ori nu se vor salvaţi de tine. [Şi nu, nu vorbesc de salvat de la înec - aia aveţi voie să faceţi în continuare :)...] Dar sunt momente când oamenii trebuie lăsaţi să se descurce. Toate podurile sunt arse, pericolul e acelaşi. Trebuie să-ţi găseşti tu singur calea ta. Şi e undeva în tine, nu în afara ta. Resursele sunt acolo. Te asigur :)

Mi-a reproşat o dată cineva, pe care l-am iubit demult, că n-am ştiut cum să rămân lângă el atunci când a avut nevoie de sprijin; altcineva ştiuse, şi căpătase un inel pe deget, după multă trudă. Am primit in plex reproşul - dacă mă cunoaşteţi cât de cât, ştiţi că prietenii mei găsesc (aproape) întotdeauna uşa deschisă. Şi de atunci, m-am gândit întruna la ce-am auzit. Iar concluzia mea este, acum (şi, fără să-mi dau seama, a fost mereu, ca un tipar, de-a lungul întregii mele vieţi de până acum): "Dragul meu, te iubesc, dar trebuie să te descurci tu singur!" Pe tine, te!

No comments:

Post a Comment

Warning!
Default "post as google account"! Change it if you don't have one.

Labels

advertising (16) Asia (2) Atena (1) Austria (7) avioane (8) balet (1) banc (6) BlueMoon (39) Bucureşti (32) Bumblebee (8) călătorii (27) cartea-de-pe-luna (14) Cehia (3) Christmas (34) circ (4) Citatepedia (2) concert (34) concurs (4) Constanța (1) contra-curentului (71) Corfu (2) Creta (2) dans (11) de-altii (16) dieta (1) dinozauri (1) dinVis (9) doctorat (42) documentar (19) dragoste (8) drinks (4) etnii (14) Europa (19) Facebook (18) filme (39) finanțe (1) flori (6) flybaboo-paravion (3) Franţa (1) friends (31) funninesses (38) gând (58) Germania (1) Google (16) Grecia (11) home (6) iarna (30) inceputuri (37) Irlanda (3) Israel (1) Istanbul (4) Italia (8) julls' kitchen (14) keywords (20) leapsa (2) lecturi (49) Londra (1) lookback (42) masini (10) meeting-people (8) metanoia (3) MirceaBadea (7) moft (10) Monaco (1) music (122) Netherlands (1) NewYear (14) Nisa (1) P&R (1) Palestina (1) perfume (3) photos (92) pictura (3) politics (35) Polonia (1) Portugalia (2) primavara (29) Romania (77) Rusia (1) Salonic (1) Santorini (3) sea (3) She (134) SMURD (2) Sofi (1) Spania (2) sport (3) StarStuff (8) SUA (1) super-stitii (7) teaching (54) teatru (14) thankyou (52) Thassos (3) toamna (15) Turcia (4) Twitter (2) Ungaria (2) vara (10) verba (3) video (1) worldwelivein (49) Ziua Nationala (9)