Saturday, August 28, 2010

Vacanţă în Thassos, Grecia - august 2010

După o a doua experienţă minunată în insulele Greciei, le recomand călduros drept destinaţie de vacanţă. Aveţi unele dintre cele mai ieftine oferte de pe piaţă pentru Thassos (ca alternativă muuuuuuuuuuuuuuult mai bună decât Paralia Katerini), iar dacă doriţi să auziţi şi mai puţină limbă română pe plajă, faceţi un efort şi ajungeţi în Corfu. Eu deja fac planuri pentru Creta şi Santorini, să vedem cum mă mişc pe criza asta (care s-a terminat "iar dinnou", după declaraţiile d-lui ministru finanţist Vlădescu). Secretul este, cred, să încerci experienţe diverse. De exemplu, în Corfu am preferat piscina noastră plajei comune, am făcut scuba diving şi am călărit, am vizitat pe jos capitala Kerkira, cu cetăţile veneţiene şi Achilleion. În Thassos a trebuit doar să găsesc alte belele în care să mă bag :D

Prin urmare. Drumul cu feribotul este o încântare, cel puţin pentru mine. Se poate sta oriunde pe punte - mai puţin în cabina căpitanului, şi nici în cala cu maşini nu are rost să vă băgaţi :D - iar pescăruşii însoţesc vasul tot drumul; puteţi chiar să le daţi biscuiţi :) (Spre Corfu, drumul e mai lung, n-am avut pescăruşi, dar am văzut delfini). Cazarea în Thassos poate fi extrem de accesibilă, atâta timp cât nu sunteţi foarte pretenţioşi. Eu nu sunt, aşa că raportul calitate-preţ mi s-a părut foarte bun. Am fost cazaţi în Potos, care are o plajă foarte faină - am înţeles de la alţii că situaţia nu e la fel de bună în Limenaria (localitatea mai mare din apropiere), unde sunt pietre şi lucrurile nu sunt chiar atât de grozave. Plaja e plină de şezlonguri, tot ce trebuie să faceţi este să găsiţi servirea care vă convine (politica unora dintre localuri este extrem de agresivă, iar ocuparea şezlongului depinde de consumaţie). Noi ne-am lipit din prima zi de Bumerang :) şi n-am avut niciun fel de bătaie de cap. În afară de răcoritoarele de peste zi, seara mâncam la Irene sau la Poseidon - recomand. Se mănâncă foarte bine şi ieftin în Grecia; anul trecut în Corfu am încercat specialităţi locale, iar anul acesta - ca să diversific - am mers pe produse de mare - ex-ce-len-te! Dacă vă încântă ideea, am văzut şi apus în mare - mă rog, nu chiar în mare, ci după un braţ muntos (încă trebuie să caut o coastă vestică la ocean). Cu distracţia în cluburi... noi - mai băbeşte. Ne-a interesat mai curând trezitul de dimineaţă pentru stat pe plajă sau colindatul insulei, pentru care trebuia să fim odihniţi; dar dacă sunteţi amatori, se găsesc de toate în Thassos, inclusiv terase cu muzică românească :). Nu mai vorbesc despre infrastructura Greciei, care este una dintre cele mai bune din Europa. Iar pe drumul de întoarcere, opriţi-vă câteva ore în Kavala, dacă aveţi ocazia - mi-a plăcut foarte mult oraşul şi am recunoscut, aici cel mai mult, atmosfera care m-a fascinat atât de mult în Corfu.


Dintre excursiile pe care le-am făcut (care se plătesc separat), toţi am fost de acord că Jeep Trip-ul a fost extrem de reuşit. Din câte am înţeles de la ghid, doar la Europa Travel aveţi opţiunea, şi dacă ajungeţi cu ei pe insulă, să nu rataţi. Thassos este o insulă aproape rotundă, care are o suprafaţă montană considerabilă, aşa că, dacă vedeţi doar plaja şi vă fâţâiţi puţin într-un tur al insulei, pierdeţi o frumuseţe de plimbare. Pentru mine, ca şofer, a fost la superlativ - recunosc, experienţa mea pe alte maşini decât Bumblebee e redusă, aşa că minusculul Suzuki Jimny cu tracţiune totală m-a pur şi simplu încântat - deşi le-am cam zdruncinat pe fete :D, dar Stan ar fi vrut şi el să aibă carnet :))! Traseul a fost foarte divers, dificil pe alocuri, cu opriri în locuri interesante: Mănăstirea Panagia, cea cu un singur preot; lacul Maries şi cascade micuţe, unde am putut da de mâncare la peşti; jnepenişul de la 900 m altitudine; tot soiul de copaci ciudaţi, cu forme care mai de care mai neobişnuite (ne-am pozat cu toţi :D); Kastro, cea mai veche aşezare din Thassos, unde locuitorii şi-au renovat moştenirile din vechi şi se retrag în afara sezonului turistic; se poate mânca aici un iaurt bestial cu miere de pin, la Taverna lui Kosta; cariera de marmură albă (cea mai albă din lume, se mai găseşte în Paros şi Carrara); Zodiacul pe care l-a sculptat un artist german prin anii '90; şi peste tot măslini şi peisajul inconfundabil al Greciei.

    
JEEP TRIP, THASSOS 2010

Nu trebuie să rataţi cu nicun chip în Thassos croaziera în jurul insulei. Mi-a plăcut mai mult decât cea din Corfu - care a avut ţintă precisă, adică debarcarea nefericiţilor pe Paradise Beach (unde, BTW, dacă vreţi să vă duceţi, NU PLECAŢI la drum fără să vă cumpăraţi încălţămintea aceea specială care să vă apere piciorul de călcatul pe pietre sau pe aricii de mare!). Croaziera din Thassos este o călătorie în jurul insulei, care durează jumătate de zi, cu vreo trei opriri pentru înot în ape superbe, debarcare opţională pe o plajă, şi prânz consistent. Am pus stăpânire de la început pe prora navei, ne-am cocoţat acolo şi n-am mai cedat sub nicio formă teritoriul cucerit. Trebuie neapărat să povestesc un episod - şi pentru năcădăii care-şi închipuie că doamna Udrea ne învaţă să facem turism: după ce ne-am instalat - n-am idee dacă vă daţi seama cât de periculos era să stăm atârnate acolo - căpitanul a venit, ne-a luat de după umeri şi ne-a spus că, în cazul în care alunecăm de-acolo, n-avem nicio şansă de supravieţuire, că el o să înfunde puşcăria şi că n-o să apuce ziua 2 în închisoare, pentru că se sinucide; în loc să ne interzică ceva, ne-a explicat cum să stăm ca să nu existe pericolul de a cădea, şi ne-a rugat să fim foarte atente... ceea ce noi am şi făcut, toată călătoria. Ar fi putut să ne gonească (ia ghiciţi ce ar fi făcut un român în situaţia în care s-a găsit el), dar mie mi s-a părut super soluţia lui: în primul rând ne-a făcut conştiente de pericol, şi apoi omul s-a scutit astfel de efortul de a explica fiecărui idiot care s-ar fi aşezat în locul nostru cum stă treaba... Am început să cred că "a face turism" nu se învaţă... În rest, peisaje superbe, bălăceală cu peste 20 de metri de apă adâncime sub noi (prin care se vedea fundul mării!) - cu vestă pentru cine nu ştie să înoate, soare şi o briză care te bronzează grozav, fără să simţi :)... Distracţie completă!

CROAZIERA, THASSOS 2010

Turul insulei a fost cea de-a treia excursie, pe care o recomand, pentru că am văzut astfel, cu minimum de efort, mai multe obiective turistice decât dacă le-am fi căutat singuri. Am văzut Mănăstirea Sf. Arhanghel Mihail, care are o legendă foarte frumoasă, icoană făcătoare de minuni şi izvor miraculos, dar şi o construcţie în lucru ce respectă planurile Sf. Sofia din Constantinopol; situl arheologic din Aliki şi plaja Golden Beach; satul Panagia unde am văzut cele trei izvoare ale dorinţelor, biserica unde era un steag al cruciaţilor lui Richard Lionheart, muzeul-fabrică de ulei de măsline şi magazinul de dulceţuri; capitala Limenas - cu aleea pentru shopping, agora antică şi faleza frumoasă; apoi fabrica de bijuterii Iris Gold (unde am lăsat ceva bănuţi :D). Recunosc, Limenas mi-a plăcut mai puţin decât Kerkira (capitala din Corfu), dar nici n-am stat aici decât vreo oră, timp în care nu se poate vedea mare lucru... poate altădată, cu mai mult timp :)

TURUL INSULEI THASSOS, 2010

Dincolo de toate, Grecia rămâne una dintre destinaţiile sufletului meu :) E altfel de lume, altfel de aer, altfel de lumină şi altfel de mentalitate. Sigur, sunt acolo rădăcinile unei civilizaţii uriaşe, care a creat lumea aşa cum o ştim, iar asta nu se poate recupera. Dar atât de mult mi-aş dori să învăţăm şi noi câte ceva din toate pe care le putem învăţa, acolo sau aiurea, ca să schimbăm ceva aici, acasă... E atât de departe lumea aia... şi atâta de mult mai avem de recuperat până acolo, încât aproape că-mi pierd speranţa uneori. Iar eu nu-mi pierd decât rareori speranţa...
:)

8 comments:

  1. Deci si tie-ti place de "micutul" Jimny... ce sa spun eu, dupa mai bine de 30 de mii?
    Am fost cu el pe munte, am fost in desert. E un prieten bun, desi se pare ca dupa vacanta o sa fiu nevoit sa ii iau o baterie noua, si nu-i deloc momentul, deh, dupa aproape doua luni de Romanica...

    ReplyDelete
  2. Daaaaaa, m-a încântat definitiv experienţa!

    Păi dacă-ţi fură de trebuinţă drumurile româneşti... căruţă, frate! nu bunătate de maşină :))

    ReplyDelete
  3. Frumoasa distractie si super pozele!

    ReplyDelete
  4. Bun venit pe blog :)
    Mulţumesc.

    ReplyDelete
  5. Nimeni nu avea dreptul la o asemenea vacanta mai mult decat dumneavostra ,pentru ca ati meritat-o din plin.Drumul dintre "Romanica" si Grecia este lung si anevoios,dar speranta moare ultima....

    ReplyDelete
  6. Mulţumesc, Andreea. Meritată-nemeritată, mi-a prins foarte bine vacanţa :))
    Şi da, speranţa moare ultima :)

    ReplyDelete
  7. In Creta am fost eu vara asta... e frumos, dar totusi, nimic extraordinar.

    ReplyDelete
  8. S-a notat. Sărim direct la Santorini :D

    ReplyDelete

Warning!
Default "post as google account"! Change it if you don't have one.

Labels

advertising (16) Asia (2) Atena (1) Austria (7) avioane (8) balet (1) banc (6) BlueMoon (39) Bucureşti (32) Bumblebee (8) călătorii (27) cartea-de-pe-luna (14) Cehia (3) Christmas (34) circ (4) Citatepedia (2) concert (34) concurs (4) Constanța (1) contra-curentului (71) Corfu (2) Creta (2) dans (11) de-altii (16) dieta (1) dinozauri (1) dinVis (9) doctorat (42) documentar (19) dragoste (8) drinks (4) etnii (14) Europa (19) Facebook (18) filme (39) finanțe (1) flori (6) flybaboo-paravion (3) Franţa (1) friends (31) funninesses (38) gând (58) Germania (1) Google (16) Grecia (11) home (6) iarna (30) inceputuri (37) Irlanda (3) Israel (1) Istanbul (4) Italia (8) julls' kitchen (14) keywords (20) leapsa (2) lecturi (49) Londra (1) lookback (42) masini (10) meeting-people (8) metanoia (3) MirceaBadea (7) moft (10) Monaco (1) music (122) Netherlands (1) NewYear (14) Nisa (1) P&R (1) Palestina (1) perfume (3) photos (92) pictura (3) politics (35) Polonia (1) Portugalia (2) primavara (29) Romania (77) Rusia (1) Salonic (1) Santorini (3) sea (3) She (134) SMURD (2) Sofi (1) Spania (2) sport (3) StarStuff (8) SUA (1) super-stitii (7) teaching (54) teatru (14) thankyou (52) Thassos (3) toamna (15) Turcia (4) Twitter (2) Ungaria (2) vara (10) verba (3) video (1) worldwelivein (49) Ziua Nationala (9)